Ja, Preduzetnik – Epizoda 39 – Aleksandra I Sonja Đurić, Basket

Ja preduzetnik
Aleksandra i Sonja Đurić su suvlasnice firme Basket, koja se bavi proizvodnjom integralnih krekera, bez aditiva, konzervansa i veštačkih boja.
Aleksandra i Sonja Đurić su suvlasnice firme Basket, koja se bavi proizvodnjom integralnih krekera, bez aditiva, konzervansa i veštačkih boja. Sam posao je pokrenula njihova, sada pokojna, majka 2002. godine, iz čiste nužde, da bi zaradila dodatni novac, kako bi mogla svojim ćerkama da obezbedi malo bolji život, a sve to u svojoj kuhinji.

Nakon završenih studija, likovne akademije i psihologije, Aleksandra i Sonja su radile u struci, da bi se najpre Sonja, a posle nekog vremena i Aleksandra, pridružile firmi, kako bi pomogle majci u razvoju posla. Nakon nekog vremena, majka se razbolela, a ubrzo nakon toga i preminula, tako da su sestre bile prinuđene da celokupno breme poslovanja preuzmu na sebe.

Kako izgleda porodični posao sa strane, a kako kada zaista uđete u njega, koliko je teška tranzicija sa prve na drugu generaciju vlasnika, a pogotovu kada se to desi smrću osnivača, o sticanju autoriteta kod zaposlenih i poslovnih partnera, strahovima i sumnjama, međusobnom odnosu, kao i o još mnogo toga od dve žene zmajice, Aleksandre i Sonje Đurić.

TALASNA DUŽINA #24 IVANA STRADNER – POPULIZAM U SRBIJI I AMERICI

Talasna dužina
Koliko je populizam promenio Ameriku, a koliko Srbiju?
Koliko je populizam promenio Ameriku, a koliko Srbiju?

U čemu je ključna razlika između levog i desnog populizma?

Zašto dolazi do porasta socijalizma u SAD?

Kakva je uloga političke korektnosti u usponu levice?

Koji su ideološki koreni levog populizma?

Šta održava populizam u Srbiji?

Da li možemo da očekujemo populizam na američkim izborima 2020?

Gošća: Ivana Stradner, American Enterprise Institute

Autor i voditelj: Miloš Nikolić, glavni urednik Talasa.

ZAPRATITE YOUTUBE KANAL TALASA

Emisija „Talasna dužina“ dostupna je i na audio kanalima Talasa u vidu podkasta na

SOUNDCLOUD: https://soundcloud.com/user-268265886

i

MIXCLOUD: https://www.mixcloud.com/TalasRS/

Pratite i naše naloge na društvenim mrežama:

Facebook https://www.facebook.com/talas.rs/
Twitter https://twitter.com/Talas_rs
Instagram https://www.instagram.com/talasrs/

www.talas.rs

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Nadziranje je kažnjavanje

Remarker
U novoj epizodi „Zadovoljstva u tekstu“ pod nazivom „Nadziranje je kažnjavanje“, Biljana Srbljanović i Vladimir Cerić razgovaraju o novoj mini seriji u BBC produkciji, pod nazivom „The Capture“, koji smo voluntaristički preveli kao „Snimak“ ili „Hvatanje“.
U novoj epizodi „Zadovoljstva u tekstu“ pod nazivom „Nadziranje je kažnjavanje“, Biljana Srbljanović i Vladimir Cerić razgovaraju o novoj mini seriji u BBC produkciji, pod nazivom „The Capture“, koji smo voluntaristički preveli kao „Snimak“ ili „Hvatanje“. Serija je zanimljiva, napeta špijunsko-trilersko-policijsko-politička priča, koja u centar narativa stavlja preispitivanje savremenog fenomena sigurnosnih snimaka i kamera, dovodeći u pitanje najosnovnije razumevanje stvarnosti. Šta je istina, a šta laž, šta je fenomen „deep fake“, kakve ideološke i političke konsekvence ima permanentno nadziranje cele planete, šta je Fuko govorio o tome i kakva je veza Panoptikona u teorijskoj zamisli oca moderne teorije anglosaksonskog prava, Džeremija Bentama sa svim tim, slušajte u našem podcastu. Uz to, Keller ima teorije o tome kako se serija nastavlja od pola, Synth teorije o zelenoj boji garderobe glavne junakinje, a sve zajedno dosta spojlujemo, tako da, ako vam to smeta, a niste još pogledali seriju (koja ima da se nadje), prvo bindzujte 6 sati kvalitetnog BBC programa, pa nam se pridružite, komentarišite, šerujte i lajkujte, mnogo nam znači.

Dizajnerka zvuka: Lidija Mirović

195 – Kako se pravilno spremiti za Crni Petak (Black Friday)

Male pobede
Juče smo pričali o tome šta je Crni Petak, kako je nastao i šta predstavlja danas, a danas malo više fokusa na to kako vi najbolje da ga iskoristite i na šta sve treba da mislite.
Juče smo pričali o tome šta je Crni Petak, kako je nastao i šta predstavlja danas, a danas malo više fokusa na to kako vi najbolje da ga iskoristite i na šta sve treba da mislite.

194 – Šta je Crni Petak i zašto je bitan (Black Friday)

Male pobede
Crni petak je sad već opšte poznati termin širom sveta za dan kada ljudi najviše troše, kada su najveći popusti i kada prodavci zarade više nego bilo koji drugi dan u godini… ali šta je istorija a šta sadašnjica ovog dana.
Crni petak je sad već opšte poznati termin širom sveta za dan kada ljudi najviše troše, kada su najveći popusti i kada prodavci zarade više nego bilo koji drugi dan u godini… ali šta je istorija a šta sadašnjica ovog dana.

EP 045: Žaklina Nedeljković, Mobilna sestra – Pojačalo podcast

Pojačalo
45. epizoda Pojačalo podcasta donosi priču o tome kako je boriti se, biti hrabar i kada drugi ne misle isto kao i vi.
45. epizoda Pojačalo podcasta donosi priču o tome kako je boriti se, biti hrabar i kada drugi ne misle isto kao i vi. U ovoj epizodi Žaklina Nedeljković, osnivač ambulante Mobilna sestra, u razgovoru sa Ivanom Minićem otkriva svoju životnu priču koja je išla nesvakidašnjim tokom.
Žaklina će vam objasniti kako je biti medicinska sestra, raditi sa ljudima i kolika je razlika raditi u državnom i privatnom sektoru.

Saznaćete i kada je dobro vreme za promene i koliko je važno iskustvo koje nosite sa sobom iz svakog posla. Približiće vam aspekat brige o starjim ljudima, o starosti i zašto je važno misliti o tome unapred.

Teme u podkastu:
– Nastanak ambulante ‘Mobilna sestra’
– Anegdote i zanimljivosti sa posla
– Predznanje i iskustvo
– Mentorstvo i pokretanje staračkog doma

Posetite naš sajt i prijavite se na našu mailing listu: http://bit.ly/2LUKSBG

Pročitajte transkript ove epizode:

Pratite Pojačalo na društvenim mrežama:
Facebook: http://bit.ly/2FfwqCR
Twitter: http://bit.ly/2CVZoGr
Instagram: http://bit.ly/2RzGHjN

193 – Na šta misliti pre nego što krenete u marketing kampanju

Male pobede
Ima mnogo detalja koje treba spremiti i na šta treba obratiti pažnju u pripremi marketing kampanje, ali mnogo ljudi se fokusira na dizajn, tekst, kreativu, publiku i budžet (što sve treba raditi) – a zaboravi sve one druge pripremne radnje oko toga šta će se desiti kad publika reaguje na kampanju.
Ima mnogo detalja koje treba spremiti i na šta treba obratiti pažnju u pripremi marketing kampanje, ali mnogo ljudi se fokusira na dizajn, tekst, kreativu, publiku i budžet (što sve treba raditi) – a zaboravi sve one druge pripremne radnje oko toga šta će se desiti kad publika reaguje na kampanju.

#59 Vanja Puškar – New Balkan Cuisine / Beograd

Pokretači
Vanja Puškar je jedan od najuzbudljivijih chefova u regionu zbog svoje želje da (re)afirmiše lokalne proizvode i učini domaću, balkansku, kuhinju uzbudiljvijom.
Vanja Puškar je jedan od najuzbudljivijih chefova u regionu zbog svoje želje da (re)afirmiše lokalne proizvode i učini domaću, balkansku, kuhinju uzbudiljvijom. Pričali smo o njegovoj odluci da pokrene svoja dva restorana u Beogradu, Iris i Iva, insipiraciji iza koncepta New Balkan Cuisine, ali i o tome kako naš pristup prema hrani određuje i pristup prema našim zajednicama.
Beleške na linku: https://thenutshelltimes.com/2019/11/12/vanja-puskar-new-balkan-cuisine/
Podržite Pokretače na: patreon.com/belgrade

192 – Da li prihvatate poslove „van svoje niše“?

Male pobede
U preduzetništvu uvek postoje periodi u kojima sve ide kako treba, ali i oni u kojima se „borimo za preživljavanje“.
U preduzetništvu uvek postoje periodi u kojima sve ide kako treba, ali i oni u kojima se „borimo za preživljavanje“. U tim težim periodima, da li ostajete verni svojoj „niši“ ili ste voljni uraditi bilo koji posao samo da bi preživeli još jedan dan…

Ja, Preduzetnik – Epizoda 38 – Miloš Milisavljević, Strawberry Energy

Ja preduzetnik
Miloš Milisavljević je osnivač i direktor firme Strawberry Energy, tehnološke kompanije, koja se bavi razvojem proizvoda za gradove, a čiji se proizvodi već danas prodaju u preko 20 zemalja.
Miloš Milisavljević je osnivač i direktor firme Strawberry Energy, tehnološke kompanije, koja se bavi razvojem proizvoda za gradove, a čiji se proizvodi već danas prodaju u preko 20 zemalja.

Miloš je još kao mladić počeo da se interesuje za preduzetništvo još u srednjoj školi, učestvujući sa svojim drugarima na takmičenjima, koja su organizovana na nacionalnom nivou, kako bi se promovisalo preduzetništvo među srednjoškolcima, gde su prve godine bili drugi, a da bi već sledeće i osvojili prvu nagradu.

Nakon tih srednjoškolskih takmičenje, Miloša preduzetnički duh ne napušta ni na fakultetu, pa sve to dovodi do nastanka prvog solarnog punjača za mobilne telefone na svetu!

Kako je Obrenovac postao prvi grad na svetu sa solarnim punjačem za mobilne, kako je osvojena nagrade Evropske komisije u konkurenciji ogromnih svetskih kompanija, zašto je tajming u biznisu važan, koliko je teško stvoriti tržište za inovativne proizvode i još mnogo toga od jednog neverovatnog mladog čoveka, a mi smo sigurni da ćemo, u godinama koje dolaze, tek čuti mnogo toga o njemu.