#62: Marija Rajić l SEO i kako ga iskoristiti na najbolji način

Vreme je za VAs

Nikolina: Ćao Marija i hvala ti mnogo što si pristala da budeš moja gošća u ovoj epizodi podkasta.

Marija: Ćao Nikolina i prvo da ti se zahvalim što si me uopšte pitala da gostujem, ovo je jedan izlazak iz zone komfora i baš mi je drago što ćemo to uraditi zajedno sada.

Nikolina: E super! Znači da ti ne postavljam više ono pitanje: “Šta je to što ste poslednje uradili a da je izvan vaše zone komfora?”.

Marija: Ovo je upravo to.

Nikolina: Sad samo malo background-a, da ispričamo našim slušaocima, ti i ja smo inače zajedno završile fakultet na PMF-u, smeru turizam, a ja sam došla do tebe tako što sam išla na sajt Four dots jer sam bila nekom predavanju, slušala Bastu kako priča nešto na temu SEO-a i onda kad sam videla da si ti jedna jedna od radnica, odnosno da si tu u agenciji, bilo mi je woow otkud Marija ovde. Eto zbog toga sam htela da čujem kako te je put doveo tu kada si završila turizam?

Marija: E ovako, priča jeste malo komplikovana, ne toliko komplikovana koliko je bilo da sam htela da radim u turizmu i da sam želela da isprobam sve što nudi pošto sam ja to odabralaza buduću profesiju. Radila sam u turističkoj agenciji, nakon toga počela da radim u hotelu tri smene, čak u jednom momentu napredovala da vodim ceo smeštajni sektor u jedoj firmi, međutim, u nekom momentu kada shvatiš da turizam za sobom nosi smenski rad, da nosi godišnji odmor koji ne možeš da dobiješ kada ti želiš nego samo van sezone,

da jednostavno tvoje slobodno vreme nije tvoje slobodno vreme jer te svako može dobiti na telefon zato što je tako logično u tom poslu, shvatila sam da ako želim sutradan decu, porodicu, normalan život, želim da radim nešto što ima dnevne smene, da ne radim treću smenu, ako je moguće da radim prvu smenu itd.

Kada sam počela da razmišljam šta je to što bih ja mogla da radim, shvatila sam da je to nešto što bi trebalo da se tiče marketinga ili menadžmenta jer je to jedan veliki deo našeg školovanja i obuhvatao, znači mi smo upisali smer koji se zove menadžment u turizmu,

dosta predmeta što se tiče menadžmenta i marketinga sam slušala i to je ipak imalo neku potporu mislim nisam džabe položila sve te predmete i imala neko znanje kojeg možda nismo bile ni svesne. Ja sam tek kasnije shvatila da mnogo stvari sigurno svako od nas zna i ponese iz škole ili nekih predavanja a da prosto možda nije siguran u sebe ili ne veruje da zna toliko koliko zapravo zna da počne da ga koristi.

Nikolina: Da slažem se, vidiš ja sam do skoro imala onako onu gorčinu što sam uopšte završila i osnovne studije a kasnije da ne govorim master na geografiji, posebna priča koja je tako otišla u etar, i do skoro sam stvarno bila onako besna na sebe što sam uopšte gubila to vreme, misleći da je stvarno to izgubljeno ali sam skoro stvarno shvatila da sve što smo

negde naučili usput, planski ili neplanski, sve nas to vodi do ovog gde smo danas i sve nam je to pomoglo da budemo to što jesmo danas.

Marija: Da, sad ću ti ja na mom primeru ispričati koliko mi je zapravo pomoglo i u odnosu sa ljudima i kasnije u vođenju.Sasvim slučajno sam čula za agenciju za koju sada radim, ti si već spomenula Bastu, ja sam takođe preko kontakata sa Twitter-a dospela na jednu konferenciju u Kragujevcu gde je on bio jedan od predavača, i tamo sam prvi put imala bliski

dodir sa SEO-om pošto je cela konferencija bila posvećena toj temi i prosto tada još uvek nisam znala da ću se ti me praviti ali nekako me je životna vodio na taj put.

Kasnije kada sam odlučila da ne želim više da radim u turizmu, da moram da nađem nešto drugo, prvo što sam uradila je da obavestim sve svoje prijatelje i poznanike da ja želim da promenim posao i da ako čuju bilo šta vezano za posao od kuće ili iz kancelarije, Beograd, Novi Sad, nije mi prosto bilo bitno, tad u tom momentu gde i šta, samo da se jednostavno preusmerim od negde moram da počnem. Tu me jedna drugarica podsetila da Basta ima

sa kolegama u Novom Sadu agenciju, zašto da ne pitam njega, oni sad trenutno traže radnike… Naravno ja da sam sama naišla na taj oglas za posao, verovatno bih mislila kao što i većina ljudi misli- ma nije ovo za mene ja nemam pojma ništa o ovome, ali tada u toj situaciji sam ja komunicirala sa Bastom, poslala svoj CV, on je prosledio koleginicama koje su bile zadužene za regrutaciju, njima se moj CV svideo zato što, između ostalog, ja sam koristila blog, koristila WordPress bloger platformu ranije, bila sam upoznata sa društvenim mrežama, prosto bila sam digitalno pismena.

Nikolina: A čekaj pričamo o kojoj godini?

Marija: Mislim da to je bilo pre četiri i po godine tačno. U svakom slučaju poenta je bila da sam digitalno pismena i da su oni smatrali da sve ostalo može da se nauči. Tada je agencija tako i funkcionisala, nije bilo formalnog obrazovanja koje fakulteti nude za ovu sferu, prosto su oni morali da daju obuku od početka ljudima koji žele da se zaposle u firmi.

Svi smo, koji smo primljeni u toj generaciji da to tako nazovemo, imali obuku prvo od tri meseca, pa smo se onda i

Click to view: show page on Awesound

213 – Da li treba da se iselite iz Srbije?

Male pobede
Pošto svako priča o tome kako bi nam bilo bolje negde drugde i koliko je loše ovde, eto i mojih „2 centa“…
Pošto svako priča o tome kako bi nam bilo bolje negde drugde i koliko je loše ovde, eto i mojih „2 centa“… Da li treba da se iselimo, da li treba da nas je sramota što je kod nas beda i jad, da li je sve radi protiv nas… i šta mi treba da uradimo.

Sponzor današnje epizode je Sparks. Nova iOS aplikacija koja vam omogućuje da pored slušanja podcasta memorišete trenutke kada čujete nešto što vam probudi inspiraciju ili novu misao.
Saznajte više i probajte Sparks na adresi:
http://malepobede.rs/sparks

Epizoda 19 | Digital Media live Meetup part 2

StartUP - Put uspeha
Nova epizoda “StartUP – Put uspeha” podkasta donosi vam nastavak specijalnog live-a sa sjajnog Meetup-a iz oblasti “Digitalni Mediji 101”!

Nova epizoda “StartUP – Put uspeha” podkasta donosi vam nastavak specijalnog live-a sa sjajnog Meetup-a iz oblasti “Digitalni Mediji 101”!

Poslušajte prošlonedeljnu epizodu ukoliko do sada niste, jer sledi vam nastavak sa ovog zanimljivog susreta na kome je naša sagovornica bila Dušica Vilov, koordinatorka korporativnog razvoja Infostud-a!

Sa Dušicom, kao nekadašnjom product menadžerkom Infostud-a smo uradili zoom in. Razgovarali smo o načinima na koji je ona razvijala jedan proizvod/uslugu, ali i zoom out na korporativni razvoj zajednice kojim se trenutno bavi! Poslušajte koje je ona osobine izdvojila kao bitne za osobu koja se nalazi na poziciji product manager-a, kao i koji su to konkretni načini ispitivanja potreba klijenata!

*Produkciju podkasta i sam Meetup vodila je Andreja Koršič. Dizajn zvuka i montažu potpisuje Jovana Tošić.

212 – Usvojen je novi zakon o paušalcima, šta sad?

Male pobede
Poslednjih meseci i nedelja mnogo je bilo priče oko novog zakona o oporezivanju preduzetnika i svime onime što on donosi.
Poslednjih meseci i nedelja mnogo je bilo priče oko novog zakona o oporezivanju preduzetnika i svime onime što on donosi. Zakon je ušao u skupštinu i prošle nedelje je usvojen, a primena počinje već od januara 2020. godine. Šta to znači za sve preduzetnike, pričamo u ovom podcastu.

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’


https://www.netokracija.rs/zakon-pausalci-skupstina-162145

#63 Tijana Grumić / Beograd

Pokretači
Jedna od najboljih mladih dramskih spisateljica i dramaturškinja u Srbiji, Tijana Grumić, o pisanju drama, uticaju kulture u društvu ali i stanju u pozorištima van Beograda i Novog Sada.
Jedna od najboljih mladih dramskih spisateljica i dramaturškinja u Srbiji, Tijana Grumić, o pisanju drama, uticaju kulture u društvu ali i stanju u pozorištima van Beograda i Novog Sada.
Više detalja na TheNutshellTimes.com
Podržite Pokretače na patreon.com/Belgrade

211 – Priča: Grad preduzetnika

Male pobede
Novi serijal u okviru podcasta donosi priče ponedeljkom.
Novi serijal u okviru podcasta donosi priče ponedeljkom. Sarkastične, humoristične, satirične ali uz poruku…

Današnja priča je Grad Preduzetnika. Kakav je to grad, šta možete naći u njemu i šta ga okružuje.

Sponzor današnje epizode je Sparks. Nova iOS aplikacija koja vam omogućuje da pored slušanja podcasta memorišete trenutke kada čujete nešto što vam probudi inspiraciju ili novu misao.
Saznajte više i probajte Sparks na adresi:
http://malepobede.rs/sparks

TALASNA DUŽINA #27 ŽARKO ŠUNDERIĆ – SIROMAŠTVO I SOCIJALNA POLITIKA U SRBIJI I SVETU

Talasna dužina
Da li je Srbija siromašna zemlja i koji su koreni siromaštva?
Da li je Srbija siromašna zemlja i koji su koreni siromaštva?

Kako se siromaštvo meri?

Kako su trendovi na polju siromaštva u Srbiji u poslednjih 10-20 godina?

Koji su najuspešniji načini suzbijanja siromaštva?

Kakvi modeli socijalne politike postoje u svetu i šta je najbolje za Srbiju?

Šta je ključno kod uspešnih zdravstvenih sistema u svetu?

Gost: Žarko Šunderić, direktor Centra za socijalnu politiku.

Autor i voditelj: Miloš Nikolić, glavni urednik Talasa.

ZAPRATITE YOUTUBE KANAL TALASA

Emisija „Talasna dužina“ dostupna je i na audio kanalima Talasa u vidu podkasta na

SOUNDCLOUD: https://soundcloud.com/user-268265886
i
MIXCLOUD: https://www.mixcloud.com/TalasRS/

Pratite i naše naloge na društvenim mrežama:

Facebook https://www.facebook.com/talas.rs/

Twitter https://twitter.com/Talas_rs

Instagram https://www.instagram.com/talasrs/

www.talas.rs

Tijana Medan – Kako sam smršala 50kg?! | Ivan Kosogor: Da, ti to možeš (Podcast)

Da, ti to možeš
Tijana Medan zna tajnu!

Tijana Medan zna tajnu! Ali ne tajnu mršavljenja, mislim između ostalog i to, ali pre svega tajnu volje, discipline i hrabrosti! Kada sve izgleda tmurno i kada imaš utisak da život nije fer, da li postoji nešto što može da te izvuče sa dna? Ova devojka je prošla kroz to i sa mnom je podelila svoju priču. Uživajte!

Support this podcast: https://anchor.fm/ivankosogor/support

210 – Programmatic oglašavanje i podcast sadržaj

Male pobede
Programmatic oglašavanje nije nova stvar, ali jeste obavijena sa gomilom tehničkih detalja koje ga čine nečim što većina ljudi ne razume.
Programmatic oglašavanje nije nova stvar, ali jeste obavijena sa gomilom tehničkih detalja koje ga čine nečim što većina ljudi ne razume. Kada već dođe do toga da koristimo ovaj vid oglašavanja, većina brendova isto radi preko nekih agencija. Iako nam programmatic oglašavanje može doneti mnogo prednosti, mislim da mu nije mesto na svim kanalima sadržaja, npr. u podcastima.