SASTANCI: Kako da ih učinimo boljim? / Relja Dereta / ŽIŠKA podkast #153

Storage Time
Sastanci: od dosadnog pakla koji može da zameni jedan mejl do krucijalnih trenutaka za opstanak kompanije.
Sastanci: od dosadnog pakla koji može da zameni jedan mejl do krucijalnih trenutaka za opstanak kompanije. Verovatno ne postoji nešto što radimo toliko često i toliko loše. Većina vas (istraživali smo) misli da je bar trećina sastanaka totalno gubljenje vremena!

Kako to da sprečimo? Neam pojma, ali pozvali smo Relju Deretu da vidimo šta on misli.

00:00 Uvod
04:00 Definicija
13:20 Da li nam uopšte treba sastanak?
18:00 Kako se kršteno zakazuje stastanak?
25:00 Kako se pripremaš sebe za sastanak?
39:50 Kako pripremaš sastanak za druge?
54:30 Kako popravljaš energiju sastanka?
01:06:00 Šta je KKK?
01:28:00 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Relja Dereta i Goran Jankuloski

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Kako DIFOLT menja tvoje ponašanje? / Aleksandar Ninkov / ŽIŠKA podkast #152

Storage Time
Difolt je svuda oko nas, a baš zbog toga ga teško primećujemo, bilo da je to veliko zeleno dugme kupi i svetlo sivi tekst “preskoči za sada” ili sabskrajb opcija koja je unapred štriklirana, pa moraš da klikneš da nećeš ili put kojim uvek ideš kući.
Difolt je svuda oko nas, a baš zbog toga ga teško primećujemo, bilo da je to veliko zeleno dugme kupi i svetlo sivi tekst “preskoči za sada” ili sabskrajb opcija koja je unapred štriklirana, pa moraš da klikneš da nećeš ili put kojim uvek ideš kući!

Tako izbori koje napravi neko drugi počinju da upravljaju našim životima: bilo da je to UX dizajn koji pokušava da nas usmeri tamo gde biznisu odgovara ili javne politike koje političari dizajniraju tako da dobiju rezultat koji žele. U oba slučaja, trebalo bi da znaš kako utiču na tebe!

U tome će ti danas pomoći Aleksandar Ninkov koji je upravo završio master studije na ovu temu!

00:00 Uvod
07:45 Šta je Nudging?
25:40 Kako se koristi diflot efekat?
36:00 Da li je kontrolisanje difolta manipulacija?
43:00 Granica do koje možeš da rastegneš difolt
56:00 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Aleksandar Ninkov i Goran Jankuloski

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

Kako reklame PRODAJU? / Vera Lloyd Thomas / ŽIŠKA podkast #151

Storage Time
Nas marketare često optužuju da prodajemo maglu.
Nas marketare često optužuju da prodajemo maglu. Međutim, kada krenemo u objašnjavanje kako tačno radi to što mi radimo, stvari se jako brzo zakomplikuju. Srećom, pa sada imamo podkaste pa imamo vremena da neko pokuša da odgovori na to pitanje!
Treba nam samo neko sa dovoljno iskustva i hrabrosti da se uhvati u koštac sa tom temom u javnom forumu… Srećom pa poznajem Veru!

Možeš je upoznati i ti ovde: https://www.linkedin.com/in/veralloydthomas/

00:00 Uvod
07:40 Advertajzing nije standardizovan proizvod
11:50 Možeš li da garantuješ da će advertajzing raditi?
23:50 Marketing strategija
36:00 Može li strategija da bude dobra, ali rezultat loš?
44:00 Može li rezultat da bude dobar, a da nema strategiju?
01:11:00 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Vera Lloyd Thomas i Goran Jankuloski

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

HATEWATCHING: Zašto ne možemo da prestanemo da gledamo gluposti? / ŽIŠKA podkast #150

Storage Time
Hatewatching je “ono kad” gledaš nešto zato što uživaš u tome da kritikuješ ili ismevaš taj sadržaj.
Hatewatching je “ono kad” gledaš nešto zato što uživaš u tome da kritikuješ ili ismevaš taj sadržaj. Ono kad gledaš dramu između Bake Praseta i Željka Mitrovića i kolutaš očima koliko je sve namešteno. Kada gledaš klipove DidiJ i cokćeš koliko je nerealna. Kada vidiš najgluplji trenutak iz Zadruge, ali postavljen uz smešan natpis, pa je ok da lajkuješ.

Ali ako je to sve glupo… zašto to radiš?

00:00 Uvod
08:10 Definicija
18:20 Kako se koristi hatewatching za kreiranje sadržaja
29:50 Zašto uživaš u hatewatchingu?
33:10 Da li je zato što je dobro kad misliš da si bolji od nekoga?
38:00 Ili je treš samo zabavan?
46:20 ili je "volim da te mrzim" isto što i "volim te?

Epizodu pripremili i prezentovali: Milena Stojić i Goran Jankuloski

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

QUIET QUITTING / Tamara Dimitrijević / ŽIŠKA podkast #148

Storage Time
Ako pratiš naš podkast, onda se verovatno krećeš u krugu ljudi koji trenutno bruji o Quiet Quitting-u.
Ako pratiš naš podkast, onda se verovatno krećeš u krugu ljudi koji trenutno bruji o Quiet Quitting-u. Quiet Quitting je počeo kao serija fora na TikToku, zatim su svi relevantni poslovni mediji imali kolumne sa svojim uglom komentarisanja, pa se čak i našai LinkedIn zajednica uzburkala povodom ovog fenomena.

Ukoliko slučajno ipak niste ispratili famu: Quiet Quitting je trend, uglavnom za sada u Americi da ne radiš više nego što se od tebe očekuje, jasno komuniciraš svoje granice i govoriš NE.

Sa Tamarom Dimitrijević danas pričamo o tome da li je quiet quitting zaista samo “radiš koliko si plačen” ili ima nešto više? Da li će doći, ili već postoji kod nas? Kako da sarađujete sa nekim ko quiet quituje, kako da ih menadžujete iiiii i ako se razmišljaš da dquiet quittuješ, šta to znači za tebe!

00:00 Uvod
02:00 Zašto si izabrala ovu temu?
04:00 Pozicije i definicija
10:17 Drastično se razlikuje u zavisnosti o čemu pričamo
15:00 Zašto sada?
30:45 Postoji li to kod nas?
41:50 Da li je dobro za tebe?
45:45 Da li je ovo novo?
01:50:00 Odjava

Današnju epizodu pripremili i prezentovali: Tamara Dimitrijević i Goran Jankuloski

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

BEREAL: Budućnost društvenih medija ili samo još jedan summer app? / ŽIŠKA podkast #147

Storage Time
BeReal, kao što mu samo ime kaže, nastao je kao odogvor na foliranje koje se dešava na Instagramu, TikToku i YouTube.
BeReal, kao što mu samo ime kaže, nastao je kao odogvor na foliranje koje se dešava na Instagramu, TikToku i YouTube. Aplikacija ima nekoliko čudnih funkcionalnosti: dobijaš notifikaciju u nasumično vreme svakog dana koje poziva tebe i sve ostale da slikate, ako prihvatiš, imaš 2 minuta da slikaš, što znači da ne možeš da stigneš da se namestiš, nema praćenja, sve što se kači ostaje ograničeno na uzak krug prijatelja itd.
Trenutno ima 21.6 milion mesečno aktivnih korisnika, ali raste desetostruko ove godine. Većina korisnika je mlada, a to znači da je ovo možda sledeći korak evolucije društvenih medija!

…ili ne.

00:00 Uvod
03:00 Zašto si izabrala ovu temu?
06:30 Stavovi: šta ćeš zastupati ovde?
08:50 Instagram je out / Meta je out
20:40 Realnost je in
29:40 Kakavo je iskustvo korišćenja BeReal-a? (ispočetka)
37:00 Da li nam svima treba dopamin detox?
42:00 Kakvo je iskustvo postovanja?
47:00 Šta budućnost nosi za BeReal?
54:30 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Sanja Jeremić i Goran Jankuloski

Predloži nam temu, postavi pitanje ili samo napiši šta misliš:
podkast@ziska.rs

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

KPI: prednosti i mane / Miloš Skokić / ŽIŠKA podkast #146

Storage Time
KPI iliti Key Performance Indicators je starosrspka reč za merljive parametre uspeha u poslovnom okruženju.
KPI iliti Key Performance Indicators je starosrspka reč za merljive parametre uspeha u poslovnom okruženju. Kada je kapitalizam počinjao u Srbalja, neki tamo Gazda je vodio biznis na osnovu toga kako mu se ćefne, a kada su došli prvi menadžeri doneli su KPI kao način da se uspostavi struktura, predvidljivost i aura ozbiljnog poslovnog pristupa.
Međutim, danas kada su široko rasprostranjeni, svesni smo mnogih nedostataka KPI. O njima ne pričamo toliko u fensi poslovnim podkastima. Srećom, pa mi nismo jedan takav.
Miloš je pristao da se pojavi u ovoj epizodi i istrpi prozivke koje slede po LinkedInu.

Današnju epizodu pripremili i prezentovali: Miloš Skokić i Goran Jankuloski

00:00 – Uvod
03:00 – Pozicije pre razgovora
05:10 – Definicija
10:10 – Istorija
12:30 – KPI unose strukturu
30:35 – KPI obezbeđuju objektivnost
59: 00 – Kako KPI mogu da motivišu?
01:08:00 – Posledice KPI
01:19:00 – Promena posle razgovora
01:22:30 – Odjava

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde su prikupljeni komentari slušalaca za ovu epizodu:
https://rs.linkedin.com/in/janql

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

KOGNITIVNE PRISTRASNOSTI: Niko bre nije racionalan više! / Pavle Pešić / ŽIŠKA podkast #145

Storage Time
Kognitivne pristrasnosti su situacije u kojima većina ljudi redovno pravi logičke greške.
Kognitivne pristrasnosti su situacije u kojima većina ljudi redovno pravi logičke greške. Otkvirene su osamdesetih godina i unele revoluciju u naše razumevanje racionalnosti, ekonomije i motivacije. Čuli ste često da ih pominjemo: Halo Efekat, Efekat propalog ulaganja, “Corroborative Bias” itd.

Šta su, kako se koriste i kako da ih izbegneš pričamo danas sa Pavlom, jednom od naših najvernijih slušalaca!

Današnju epizodu pripremili i prezentovali: Pavle Pešić i Goran Jankuloski

Sadržaj:
00:00 Uvod
02:30 Pavle, zašto si izarao ovu temu
09:09 Definicija
12:05 Istorija
21:50 Kognitivne pristrasnosti danas
24:40 Anchoring efekat
31:30 Frejming efekat
38:04 Corroborative bias / Sklonost potvrdi
50:30 Loss aversion
01:01:13 Presuda
01:09:20 Odjava

Predloži nam temu, postavi pitanje ili samo napiši šta misliš:
podkast@ziska.rs

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

HALO EFEKAT / Anđela Mlađenović, Communis / ŽIŠKA podkast #143

Storage Time
Halo efekat je kada znamo da neko ima jednu dobru osobinu, pretpostavimo da ima i druge: za lepe ljude pretpostavljamo i da su pametni, za one koji dobro prezentuju da su pripremljeni, za selebritije pretpostavljamo da su moralni i sl.
Halo efekat je kada znamo da neko ima jednu dobru osobinu, pretpostavimo da ima i druge: za lepe ljude pretpostavljamo i da su pametni, za one koji dobro prezentuju da su pripremljeni, za selebritije pretpostavljamo da su moralni i sl. Halo efekat postoji i za brendove i advertajzing često služi upravo da napravi te asocijacije: zbog toga što je brend prisutan znači da ima servis, zbog toga što je težak znači da je kvalitetan itd.

Ovo je jedna od onih naših epizoda u kojima drvimo o tome kako ljudi nisu racionalni, kako nije sve odnos cene i kvaliteta i kako sve uvek zavisi od konteksta! U tome nam pomaže Anđela Mlađenović, Strategic Planning Assistant u agenciji Communis.

Današnju epizodu pripremili i prezentovali: Anđela Mlađenović i Goran Jankuloski

Predloži nam temu, postavi pitanje ili samo napiši šta misliš:
podkast@ziska.rs

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql

ŽIŠKA podkast možeš pratiti i na:

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
Deezer: https://bit.ly/31p0kPx
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Soundcloud: https://bit.ly/379V7ie
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

PSIHOLOŠKA BEZBEDNOST: šta čini dobre timove efektivnim? / Mia Popić, Sinergija / ŽIŠKA podkast #142

Storage Time
Psihološka bezbednost je izraz koji je postao popularan pošto su neki istraživači u Google-u objavili da je to najbitnija osobina koja odvaja dobre timove od loših.
Psihološka bezbednost je izraz koji je postao popularan pošto su neki istraživači u Google-u objavili da je to najbitnija osobina koja odvaja dobre timove od loših. To je u stvari skup psiholoških atributa koji se ispoljava prilikom rada u grupi sumiranih u rečenici: osećaj sigurnosti da nećeš posramiti, odbaciti ili kazniti nekoga zbog toga što se uključi u razgovor.
Ako to zvuči strašno, znaj da se dešava u svakoj organizaciji – pa i tvojoj! Zato danas pričamo sa Mijom Popić, koja u koučing centru Sinergija drži obuku o psihološkoj bezbednosti.

Današnju epizodu pripremili i prezentovali: Mia Popić i Goran Jankuloski

O Sinergija Koučing centru: https://sinergija.org/
Oni imaju i svoj podkast Otvoreni razgovori: https://www.youtube.com/user/psihoterapija1

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs