REBRENDIRANjE: Kada je vreme da promeniš brend? / Djordje Vuksanović, A1 / ŽIŠKA podkast #187

Storage Time
Ne postoji bitnija stvar u marketingu od građenja brenda.
Ne postoji bitnija stvar u marketingu od građenja brenda. Kako je onda moguće da je lista primera koju smo sklopili za ovu epizodu skoro neiscrpna: Vip u A1, Telenor u Yettel, Infostud u Inspira, Societe General i Vojvođanska Banka u OTP, O’ Cake u Nutri O’Cake, Facebook u Meta…i kada već kreneš u sve to, kako najbolje to da uradiš?
Pričamo sa čovekom koji je najzaslužniji za jedno od najvećih rebrendiranja na našoj listi, Vip u A1. Đorđe Vuksanović je Senior Transformation Director u A1 i vodio je tim 2021. godine kada je kompanija promenila ime, logo, boje i još neke neočekivane stvari koje ćete čuti u podkastu:

00:00 – Uvod
02:15 – Zašto rebrend?
06:00 – Rebrendiranje zbog akvizicije
08:15 – Rebrendiranje zbog nove vizije
17:00 – Rebrendiranje zbog krize
18:50 – Tvrdi pristup
31:05 – Meki pristup
37:35 – Kako meriš uspeh?
46:15 – Kako znaš da nisi uspeo?
49:05 – Koliko je teško u odnosu na druge projekte?

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs

ŠARP vs KOTLER: Kako zapravo radi sav marketing? / Saša Ćirić i Peđa Ćirović / ŽIŠKA podkast #186

Storage Time
Bajron Šarp i Filip Kotler su dva najveća autoriteta u oblasti marketinga.
Bajron Šarp i Filip Kotler su dva najveća autoriteta u oblasti marketinga. I imaju suprotne stavove o tome kako marketing zapravo radi. To bi bilo zabavno da je u pitanju samo akademska rasprava, ali nije. To je fundamentalno pitanje industrije advertajzinga u kojoj radi desetak hiljada ljudi i koja potroši barem oko 200 miliona EUR godišnje.
Šta rade svi ti ljudi, i ja sa njima? Da li je sav taj novac uludo potrošen? Da bismo to odgonetnuli, pomoćiće nam Saša Ćirić, Menadžer Marketinga i razvoja u Neoplanti i Peđa Ćirović, Komercijalni direktor u GFK.

00:00 – Uvod
08:13 – Kako radi segmentacija tržišta?
14:00 – Šta je VALS framevork
15:10 – Šta je penetracija?
16:55 – Da li Sharp ima problem sa segmentacijom?
19:40 – Šta je zakon duple opasnosti?
29:45 – Šta je bolje: akvizirati novog ili zadržati postojećeg kupca?
40:30 – Zakon duple kupovine
42:10 – Primer brand lojalnosti u Srbiji
48:00 – Da li postoji lojalnost kupaca?
54:35 – Zakon duple kupovine primer
56:25 – Zakon prirodnog monopola
01:08:10 – Šta je i kako se koristi "mentalna prisutnost brenda"?
01:15:30 – Naška šunka
01:21:40 – Primeri brend aseta
01:26:30 – Da li Sharp u stvari kaže da kreativa nije bitna?

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs

8 ZABLUDA O LIDERSTVU / Boki Timotijević / ŽIŠKA podkast #183

Storage Time
Nijedna firma na svetu ne može da se razvija bez lidera.
Nijedna firma na svetu ne može da se razvija bez lidera. Dakle, treba nam lidera – k’o ‘leba!
Jedan problem: niko ne zna šta je TAČNO lider. Znam ja jer sam pitao na LinkedInu i dobio 28 različitih odgovora. Zna i naš današnji gost, Boki Timotijević jer mu je posao da trenira lidere za kompanije.
Da ne bismo nas dvojica pokušali ono što nije uspelo menadžment literaturi 150 godina, odlučili smo se za nešto lakše i dostižnije: da odgovorimo na pitanje šta liderstvo NIJE:

00:00 – Uvod
00:55 – Šta je uopšte liderstvo?
01:50 – Liderstvo je vezano za poziciju
05:10 – Lideri su optimistični
11:55 – Bokijevo lično iskustvo sa liderstvom
23:30 – Lideri treba da govore ljudima šta da rade
29:05 – Jedan liderski stil je najbolji, uvek
32:50 – Lideri ne sme da greše
42:50 – Lideri su ekstrovertni
44:50 – Koliko je samopuzdanje bitno za lidera?
49:10 – Princip razmišljanja 6 šešra
51:00 – Liderstvo i menadžment je isto
57:00 – Lideri se rađaju (ili prave)

Epizodu pripremili i prezentovali: Boki Timotijević i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

DIGITALNI DETOX / Miloš Skokić / ŽIŠKA podkast #182

Storage Time
Da li se nekad osećaš zamoreno notifikacijama na telefonu.
Da li se nekad osećaš zamoreno notifikacijama na telefonu? Da li te “bole oči” od gledanja u ekrane po ceo dan? Da li se nekad osećaš kao da ti je spržen mozak od vrtenja TikTokova, YouTube videa ili bindžovanja Netflixa?
Možda je vreme za nešto što se zove DIGITALNI DETOKS: Jednostavno zaključaš telefon u orman na neko vreme: sat, dan, ili više. Možda zvuči nemoguće, ali mnogi koji su to probali se kunu da je jako korisno.
Evo na primer, digitalni marketar, onlajn strimer i povremeni TikToker Miloš Skokić (sa kojim sam jednom osnovao firmu)!

00:00 – 01:03 Uvod
01:03 – 04:45 Šta je u stvari digital detox?
04:45 – 09:30 Zašto si se odlučio na digital detox?
09:30 – 14:20 Nisi sam: digital detox je poslao pokret
14:20 – 17:05 Zašto je ovo bitno za kreatore?
17:05 – 19:30 A šta je onda “dopaminski detox”?
19:30 – 23:05 Asimetrična nagrada
23:05 – 32:35 Kako social media kompanije ovo koriste
32:35 – 37:10 Dugoročni problemi koje stvaraju dopaminski šokovi
37:10 – 46:40 Kako se ovo manifestuje na poslu?
46:40 – 56:30 Da li je ovo najgori internet ikada?
56:30 – 59:50 Da li je pravi digitalni detox uopšte moguć u 2023?

Epizodu pripremili i prezentovali: Miloš Skokić i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde prikupljam info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

HIBRIDNI RAD: Da li je sve super kao što izgleda? / Milica Pražić / ŽIŠKA podkast #181

Storage Time
Svi danas rade hibridno.
Svi danas rade hibridno. Ali koliko dugo će to trajati? Facebook, Amazon, Apple i ostali su već krenuli da vraćaju radnike sve više u kancelariju. Elon Musk, Mark Zuckerberg i Sam Altman su nedavno dali intervjue u kojima otpisuju hibridni rad kao neproduktivan. Altman je čak rekao: “Rad iz kancelarije stvara proizvode, a rad na daljinu stvara konfuziju.”
Pa…. jesu li u pravu?
Pričamo o tome sa Milicom Pražić, koja je Talent Acquisition partner u TX Services, kompaniji u kojo je rad na daljinu modus operandi od samog osnivanja!

00:00 Uvod
01:27 Činjenice
08:12 Da li će se hibridni rad održati?
12:00 Da li je hibridni rad efikasan?
27:00 Koliko je to bitno radnicima?
36:08 Da li postoje skriveni problem sa hibridnim radom?
41:30 Da li ljudi koji su ćešće u kancu brže napreduju?
53:30 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Milica Pražić i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

SLOBODA GOVORA na internetu / Đorđe Trikoš / ŽIŠKA podkast #180

Storage Time
Internet je večito razapet između dve krajnosti: sa jedne strane oduvek postoji obećanje da je Internet sasvim slobodno mesto gde pod okriljem anonimnosti, svako može da bude šta god poželi.
Internet je večito razapet između dve krajnosti: sa jedne strane oduvek postoji obećanje da je Internet sasvim slobodno mesto gde pod okriljem anonimnosti, svako može da bude šta god poželi.
Sa druge strane ljudi često požele da budu IDIOTI, pa onda Internet preraste u hejt komentare, ili neke ozbiljnije stvari koje se već tiču i lične bezbednosti…
Zato se pitanje gde tačno povući granicu slobode govora stalno poteže na internetu: kada Twitter zabranjuje profile, kada se Facebook bori sa dezinformacijama, kada YouTube cenzuriše video… Pa je logično da se i mi pozabavimo tim pitanjem!
U tome će mi pomoći Đorđe Trikoš, dugogodišnji kolega strateški planer, a danas stručnjak iz oblasti komunikacija!

00:00 Uvod
02:43 Šta je uopšte sloboda govora?
20:32 Da li će nas spasiti algoritamska moderacija?
27:00 Postoji li sloboda dezinformacija?
46:00 COVID kao najveći primer testiranja svih ovih stvari u istoriji
52:00 Šta je uopšte istina i kako je naći?
1:09:00 Da li ikako možemo sprečiti dezinformisanje?

Epizodu pripremili i prezentovali: Đorđe Trikoš i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

KLIKBEJT: ŠOKANTNO! (FOTO) (VIDEO) / Milena Kvapil, Ivan Aran Studio / ŽIŠKA podkast #179

Storage Time
Dobrodošli na tamnu stranu Interneta.
Dobrodošli na tamnu stranu Interneta! Imamo caps lock, imamo face koje se krevelje, imamo gole starlete! Danas prolazimo sve klikbejt tehnike: one očigledne od kojih nam je muka i one podmukle na koje i dalje padnemo. Više od svega, pokušavamo da odgonetnemo da li će klikbejt ikada u m r e t i !?

Lajk, sabskrajb, ostavite komentar, treba i nama taj ingejdžment!

00:00 Uvod
01:50 Definicija: šta je klikbejt?
05:06 Zašto ljudi negativno reaguju na klikbejt?
07:35 Zašto postoji klikbejt?
25:50 Kako se radi klikbejt?
37:00 Klikbejt na YouTube
39:30 Skandalizacija
48:30 Prevare
56:50 Da li će klikbejt ikada umreti?
01:07:49 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Milena Kvapil i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

4-DNEVNA RADNA NEDELJA / Ivana Jevtić, Manpower Group / ŽIŠKA podkast #178

Storage Time
Ko ne bi voleo da radi samo 4 dana nedeljno.
Ko ne bi voleo da radi samo 4 dana nedeljno? Svaki vikend ti je produženi! Kompanije koje su to probale po svetu prijavljuju manje sagorevanja, manje stresa i manje odlazaka iz kompanije.

Ostaje samo pitanje: zašto bi ijedan poslodavac pristao na to?

Danas NEĆEMO previše bistriti o tome šta se dešava po Skandinaviji, Britaniji i liberalnim okruzima Kalifornije, nego 4-dnevnom radnom nedeljom koju je neko primenio danas, 2023 godine, u Srbiji:
U gostima mi je Ivana Jevtić, Head of People & Culture Department u Manpower Group!

00:00 Uvod
02:10 Kako izgleda 4-dnevna radna nedelja?
09:40 Šta su problemi kada se radi 4 dana nedeljno?
23:56 Zašto ste uveli 4-dnevnu radnu nedelju?
27:52 Zašto je 4-dnevna radna nedelja dobra za zaposlene?
31:30 Kako implementacija 4-dnevne radne nedelje može poći naopako?
34:35 Zašto je 4-dnevna radna nedelja dobra za kompaniju?
39:20 Kako 4-dnevna radna nedelja utiče na produktivnost?
48:55 Zašto je 4-dnevna radna nedelja politički lakmus test?
01:04:47 Budućnost posla
01:17:09 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Ivana Jevtić i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

UVID: Najvažnija pogrešno tumačena reč u marketingu / Dušan Simić, Communis / ŽIŠKA podkast #177

Storage Time
Svaka dobra marketinška kampanja je zasnovana na uvidima.
Svaka dobra marketinška kampanja je zasnovana na uvidima. Svaki proizvod je zasnovan na uvidu. Svaki kreativni rad je rad na uvidima.

Zašto onda ako pitaš 100 kreativaca šta je uvid dobiješ 100 različitih odgovora?

Hajde da to ispravimo!

U tome će mi pomoći Dušan Simić, Strategic Planning Director u agenciji Communis.

00:00 Uvod
01:26 Kada si ti prvi put susreo reč “uvid”?
02:28 Šta je uvid uopšte?
14:50 Da li je uvid subjektivna kategorija?
21:30 Da li uvid treba da bude “nov”?
30:50 Kako se uvidi nalaze?
43:25 Odnos uvida i tenzije
55:30 Kako se koristi za kreiranje kreativnog rada?
01:08:40 Korišćenje uvida za proizvode (ne u komunikacijama)
01:16:38 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Dušan Simić i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

MARKETING ŽARGON / Andreja Milkić, Leo Burnett / ŽIŠKA podkast #176

Storage Time
Nas marketare često optužuju da namerno izmišljamo reči kako bismo zvučali skuplje.
Nas marketare često optužuju da namerno izmišljamo reči kako bismo zvučali skuplje. Bila to istina ili ne, ne možemo pobeći od činjenice da nam je profesija prepuna žargona. Danas pričamo o tome kako i zašto do toga dolazi i prevodimo neke visokofilozofske marketing fraze na jezik običnog čoveka!

00:00 Uvod
01:19 Zašto nastaje žargon?
18:15 Buzzwords: Reč koja postane u trendu te sezone
28:15 Eufemizmi: kada nije ok da nešto kažeš
31:35 Pozajmljenice
48:30 Skraćenice
58:30 Čak i kompanije imaju svoj žargon
01:06:30 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Andrea Milkić i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde prikupljam info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs